Så agerar Sittsäckar.se vid misstanke om felaktigheter hos E-butiker

Det händer att vi får mail till Sittsäckar.se där människor påpekar att specifika E-butiker inte sköter sig gällande leverans, återbetalning av returer m.m. Det tar vi på fullaste allvar och uppskattar mycket att få dessa mail. Målet är självklart att Sittsäckar.se enbart ska samarbeta med seriösa aktörer som ger god service till sina kunder.

Vi tar inte bort en annonsör enbart för att en enda person inkommer med klagomål. Det skulle inte vara tillräckligt säkert. Men om flera kommer in med klagomål som liknar varandra agerar vi. Detta genom att exempelvis kontakta företaget för en kommentar, se vad som skrivs om dem på andra recensionssidor eller helt enkelt ta bort dem från Sittsäckar.se

Om du skickat in ett klagomål och E-butiken ändå får ha kvar sina annonser på Sittsäckar.se så innebär det antingen att du är ensam om att lämna in klagomål mot det företaget (vilket extremt sällan sker) eller att vi undersöker saken närmare.

Exempel från 2017:

Under en period på bara 14 dagar inkom det tre klagomål på en aktör. Klagomålen var liknande och så allvarliga att vi undersökte företaget närmare och testade även att beställa från dem. Vi fick våra varor men såg även att ovanligt många var kritiska mot detta företag. Samtidigt fick vi del av information från andra håll att företagen inte helt ut spelade efter samma regler som andra företag. Därmed försvann deras produkter från vår sida. Länkar till företaget i recensioner och artiklar ändras också så att ingen skulle hänvisas till dem.

Självklart kan detta ändras med tid. Ett företag kan ju förbättra sig och därmed åter få chansen att annonsera på vår sida.

Tips: Köp alltid mot faktura. Om inte detta går – köp med kort som har leveransförsäkring. Då kan du få ersättning om företaget inte skickar varorna trots att du betalat.